Nieuws
Op maandag 18 mei 2026 organiseren het Nationaal Expertisecentrum Netcongestie en VNO-NCW Midden tijdens de Arnhem Electricity Week de allereerste Nationale Netcongestie Dag. Een dag vol innovatie, oplossingen en ontmoetingen voor iedereen die werkt aan de toekomstige ruimte op het net of uitkomsten zoekt om nú als bedrijf te blijven groeien en energie efficiënter te gebruiken. Op het Cleantech Park Arnhem komen ondernemers, experts, overheden en netbeheerders samen om concrete stappen te zetten in het verkleinen van netcongestie.
Op de Nationale Netcongestie Dag kunnen innovators, bedrijven, netbeheerders en beleidsmakers samenkomen om:
• nieuwe oplossingen te verkennen;
• kennis te delen;
• samenwerkingen te versterken;
• innovaties te vieren en zichtbaar te maken.
De dag trapt af met de Netcongestie Innovatie Competitie MKB. Maak kennis met de genomineerde bedrijven, innovators die een concrete bijdrage leveren aan oplossingen voor netcongestie voor MKB ondernemers, en sluit aan bij de live finale en prijsuitreiking!
Na de competitie en keynote wordt iedereen uitgenodigd om de interactie op te zoeken bij de Energie(ke) Markt, verdiepende breakout-sessies en rondleidingen op Cleantech Park Arnhem. De Energie(ke) Markt is een levendige ontmoetingsplek waar innovatie en praktijk samenkomen. Je ontdekt hier concrete oplossingen voor energie-uitdagingen, gaat in gesprek met aanbieders van slimme technologieën en krijgt inzicht in hoe je als bedrijf vandaag al stappen kunt zetten. Ondernemers presenteren hun oplossingen, geven pitches en demonstreren toepassingen die helpen om efficiënter met energie om te gaan, juist binnen de beperkingen van netcongestie.
Ben jij binnen TBBT regio Arnhem-Nijmegen bezig met het verminderen van netcongestie of verduurzamen op je bedrijventerrein? Meld je dan uiterlijk 11 mei 2026 aan en vind nieuwe oplossingen, deel je kennis en maak nieuwe connecties tijdens de Nationale Netcongestie Dag!
Vind meer informatie en het aanmeldformulier hier: Nationale Netcongestie Dag